Załatwianie spraw:

 Sposób przyjmowania i załatwiania spraw normuje Regulamin Wewnętrzny Poradni (pkt I-III).

 Ewidencja:

 Poradnia prowadzi ewidencję przyjętych uczniów, udziela pomocy uczniom ich rodzicom, nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania Poradni.

 Rejestr:

 W Poradni obowiązuje alfabetyczny rejestr dzieci przyjętych w kolejnych latach szkolnych. Każdy przyjęty klient Poradni posiada Kartę Indywidualną, w której znajduje się dokumentacja z badań psychologiczno – pedagogicznych.

 
Archiwum:

 Poradnia prowadzi archiwum, w którym przechowywane są następujące dokumenty:

v        Karty Indywidualne klientów Poradni,

v        Dzienniki Pracy,

v        Protokoły Rady Pedagogicznej,

v        Rzeczowe Wykazy Akt,

v        Dokumentacja księgowa.